For fjerde år i træk kan LB Forsikring kalde sig for indehaver af ”den bedste digitale kundeløsning” på baggrund af besvarelser fra mere end 7.000 kunder i de største finansvirksomheder.
12/10-22
Fra 2019 og frem har Danmarks største medlemsejede forsikringsselskab, LB Forsikring, hvert år vundet særprisen for Bedste Digitale kundeløsninger, der uddeles af FinansWatch og Wilke. Prisen er en del af Årets Digitale Finansvirksomhed, der hvert år sætter fokus på, hvordan finansielle virksomheder skaber gode digitale oplevelser for kunderne. LB Forsikring får blandt andet den bedste bedømmelse blandt forsikringsselskaberne for arbejdet med de sociale medier, og den næstbedste bedømmelse for sin personlige ’Min side’ både på pc og på smartphone og tablet.
-Det er virkelig stærkt arbejde, at vi år efter år kan vinde prisen for ”Bedste Digitale Kundeløsning”. Det er en stor cadeau til de mange kollegaer, der på tværs af huset og afdelinger hver dag gør deres ypperst for at give vores medlemmer den bedste service. Det uanset om det er, svar på spørgsmål på facebook eller let og gennemskuelig service via Min side, siger Mikkel Frost Kopenhagen, direktør for Forretningsudvikling og innovation.
Han understreger, at det helt grundlæggende er det vigtigste, at medlemmerne bliver mødt den hjælp og vejledningen de har brug for, uanset hvordan de tager kontakt til LB Forsikring.
-Vi skal være, hvor medlemmer er og har brug for os. Det gælder også på de digitale kanaler. Det handler i bundt og grund om, at vores kontakt med medlemmerne er personlig og med personlighed, uanset hvor kontakten finder sted, siger Mikkel Frost Kopenhagen.
Sådan kåres vinderen.
Kåringen foretages på baggrund af en analyse af finansselskabernes netbank, mobilbank eller personlige side, hjemmeside, digitale kommunikation, arbejde med sociale medier og innovation.
Analysen består af en panelundersøgelse, hvor godt 7.300 kunder har vurderet selskabernes digitale løsninger, digitale kommunikation og innovationsevne samt en ekspertvurdering af deres digitale løsninger, digitale respons og arbejde med sociale medier. Derudover består den af selskabernes interne arbejde med kunde- og forbrugerindsigter, digital strategi og deres arbejde med robot proces-automatisering og kunstig intelligens.